V dnešní době jsou in-line kolečka vyráběna z litého polyuretanu, což je měkký plast. Postup je takový, že se do formy nalévá plast, který tuhne do přesně požadovaného tvaru. Tato technologie zajišťuje vysokou kvalitu a komfort při jízdě. Kolečka mají skvělé jízdní vlastnosti, optimální tvrdost a skvěle absorbují nerovnosti. U koleček je třeba dbát na dva rozhodující parametry - rozměr a tvrdost.
Rozměry koleček jsou udávány v milimetrech (mm). Obecně platí, že čím větší kolečka na bruslích máte, tím rychlejší jízdu můžete očekávat. Větší kolečka znamenají delší podvozek, což výrazně ovlivňuje obratnost na bruslích. Při volbě velikosti by si měli dávat pozor především začátečníci a bruslaři, kteří nejsou moc zkušení. Menší kolečka jsou naopak pomalejší, ale brusle jsou s nimi lépe ovladatelné (kratší podvozek). Velikost koleček je třeba vybírat optimálně s ohledem na pokročilost bruslaře. Začátečníkům a méně pokročilým doporučujeme velikosti do 90/100 mm. Pokročilejší bruslaři si mohou dovolit brusle s kolečky 90 mm a více. Při výběru berte také ohled na terén, kde budete bruslit.
Tvrdost kolečka
Tvrdost je u koleček označována číselným údajem s A na konci, např. 85A. Obecně platí, že čím větší číslo, tím tvrdší kolečko. Nároky na tvrdost koleček rostou s váhou jezdce. Dětem postačí kolečka o tvrdosti například 78A, dámské brusle bývají osazeny kolečky s tvrdostí 82A a u pánských modelů je doporučeno používat nejlépe tvrdost 85A. Tvrdá kolečka jsou rychlejší, ale méně pohodlná na nerovném povrchu, hůře absorbují nerovnosti, ale naopak se pomaleji sjíždí (mají delší životnost). Měkká kolečka jsou pomalejší, ale pohodlnější. Musíte u nich také počítat s rychlejším opotřebováním, obzvláště na méně kvalitním povrchu.
Kolečka je důležité pravidelně otáčet. Vždy se sjíždí vnitřní strana koleček, proto je potřeba čas od času kolečka otočit a vyrovnat tak opotřebení. Důležité je také měnit pořadí koleček. První a poslední kolečka bývají vždy více zatěžována (záleží na stylu jízdy), proto je potřeba kolečka prohazovat (měníme vždy první kolečko za třetí a druhé za čtvrté). Touto výměnou výrazně ovlivníme celkovou životnost koleček.